Curse you

Curse you Östgötatrafiken curse you! Arg och förbannad på det så kallade bussbolaget och det är bara förnamnet. Överfulla bussar kan jag ta, men överfulla bussar med folk som inte kan respektera att det finns människor som är skadade som åker bussen också men blir trampade på går över mitt förstånd och irritation. Hur som helst nu släpper vi detta och låter irritationen rinna av som sanden på en strand. Blir nog bäst så antar jag på flera olika plan.
 
Men om man ska ta upp fler irritationsmoment så fick vi ett med raka rör och inga besked under veckomötet. Yeah! De som var hemma och sjunka idag kommer inte bli glada kan jag garantera. Mr P och Miss A delgav oss nyheten att vi har sedan projektet börjat jobbat en hel halvtimme för lite. Plus att lunchen inte ingår i arbetstiden. Det kunde jag ha talat om redan från början då jag tyckte att det inte gick ihop. Så nu ska vi jobba från 8 till 16.30 fem dagar i veckan. De som börjar 8.30 till 16.00 får inte längre börja 8.30, nej nu ska alla börja vid 8 även om Mr P har sagt att vi egentligen ska börja vid 8.30 men att vissa började vid 8 var okay. Logiken, var finns och fanns den? Blir inte klok på det för fem öre.
Men nu släpper vi det och återgår till det som är normalliv. Behövde bara få slänga ut lite galla och gnälla av mig och det har jag gjort nu. Men det kommer bli ramaskri av dem som inte var med. Själv orkar jag inte bry mig längre, inte heller är jag förvånad.
 
Med dessa missöden och allt som hänt mellan raderna har det egentligen inte hänt så mycket. En ganska lugn och avslagen dag med få överlistade händelser. Det blev visserligen en del diskutioner om jobb och bästa platsen att bo på när man är arbetslös och chansen att få ett jobb är störst. Inte för att vi kom fram till något, fast skoj var det. Julmarknader kom upp på tal, men tror inte att det var så många som uppmärksammade det på bästa sätt.
Vid lunchtid insåg jag att jag kryddat min mat lite för kryddigt och att jag måste ta det lite lugnare med chilipepparn. Men ack så gott det var.
Publicerat: 2013-10-07 @ 19:06:31


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!