Trasigt bakvänt

Jag är trasig och jag ser mig inte alls som hel.Det lär jag inte göra förrän jag finner rätt. När det blir vet jag inte och jag vet heller inte om jag vill veta när jag finner rätt. Det sker när det sker och allt är styrs av ödet.
Dagen har varit underlig och givande på flera nivåer. Kan inte säga riktigt säkert vad det var som var, men jag känner mer än vad jag visar och kanske behöver visa. Annars? Suttit en stund på förmiddagen i receptionen. Det blev inte någon längre stund då jag var med på kören. Den har börjat igen tillsammans med Miss H2. Det var faktiskt riktigt rolig och vi alla har saknat henne. Det blev till att träna upp övningarna igen och jag måste medge att jag har slarvat med uppsjungningsövningarna och andnings övningarna.
Vi fick en ny låt att träna in, vilket jag tycker var mer än bara roligt. Jag viskar en bön med Peter Jöback. Och jag måste erkänna att vi lät riktigt bra när vi väl slutade. Än är vi inte klara och vem vet, antagligen kommer vi sjunga till jul. Det äterstår att se dock. Lika tråkigt varje gång när vi slutar sjunga.
 
Under eftermiddagen hände det inte mycket faktiskt. Satt bara och var. Hade ingen insperation till något alls. Till slut satte Mr P något i händerna på mig. Fick hjälpa honom med att påta eller knittning på hans halsduk eller vad det nu han gör. Satt där en stund, pratade om diverse saker. Och kan säga en sak. AF vad tänker ni med? Inte med den nöt ni har på axlarna iaf så mycket vet jag. När vi var några som var i 37 satt vi och pratade, jag berättade att jag blivit beroende av ett spel jag laddat ner till telefonen undrade Mr P vad. När jag sa att det var Mahjong så trodde han att jag sa något i stil med hångla me...vi kunde inte låta bli att brista ut i skratt...det lär jag nu få höra länge om jag känner mina kollegor väl.
 
När jag väl kom hem var jag så glad i hågen att jag skulle laga mat. Vet inte varför jag kände så, brukar aldrig känna sådan glädje för att laga mat även om jag tycker det är roligt. Hur som helst var jag i mitt esse när jag kände att något vasst stack till i foten. På någon tå dessutom kände jag. Efter några sekunder ser jag hur det droppar blod från tån och jag har inget papper i närheten alls så jag fick på något sätt med hög fot lika in i badrummet för att sköjla foten. Samt rengöra den ifall det jag stack mig på satt kvar i foten. Jag vet fortfarande inte om det är borta eller inte, men det märker jag väll om tån trillar av. LER
Men jag känner att sena eftermiddagen och kvällen har varit en dålig del av en dag jag knappt kommer minnas i framtiden, Sena eftermiddagen och kvällen har fått mig att bli på dåligt humör trots att det har legat lågt.
Publicerat: 2013-11-06 @ 19:52:41


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!