Regn rusk och skapande

Regn, rusk och små irritationsmoment som snabbt till något annat även om det fortfarande regnade ute. Som sagt, gråt, trist och  regnigt utanför huset. Hela dagen dessutom. Vi pratade om det i förmiddags på fikat att det skulle vara grått och trist hela dagen. Ljuset skulle lysa med sin frånvaro. Humöret har skiftat både upp och ner stort sätt hela dagen, E1 har försökt få mig att skratta och det har drivit henne till vansinne tror jag. Alltid lika roligt att retas med henne. Det har även blivit en och annan förbannelse till myndigheter och deras anställda. Men jag tror att tanken med en förbannelse skrämde dem utan att de visste om det. För det har löst sig nu på något mystiskt sätt. Fråga mig inte hur men så är det.

Har hunnit sitta i reception göra nytta där, virka, påbörja en skiss för en ny bok (äntligen) samt göra alla konstens uppgifter. Efter det blev det ett besök till biblioteket för att återlämna lite böcker och samt låna en ny bok. Härligt. Blev dock en klassiker som jag inte läst på evigheter. Skall tilläggas att den har inte lästs på svenska sedan gymnasiet tror jag. Jag pratar givetvis om Stolthet och fördom. Vad annars? Eller vad säger du Elza? Under eftermiddagen har jag suttit och spånat med E1 om den nya boken. Mr P har haft mycket roligt då han inte förstod i början. Men efter ett tag tror jag att han hajade till. Är så glad över att jag äntligen lyckats komma igång med skrivandet igen. Trodde inte att det skulle ske i år. Men men ska få vara glad för det lilla som sagt.

Det var även lite drama ikväll även om vi satt och skrev scener och utan kursledare. Det skulle ha varit inställt idag då Miss R inte kunde men vi får sitta i en sal och fortsätta på våra dialogscener. Har visserligen gjort mitt ihop med MA men man kanske kan hjälpa någon annan och komma vidare eller hur? Till jul ska vi spela upp några av scenerna för de som jobbar på Medborgarskolan.

Publicerat: 2013-11-12 @ 19:45:00


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!