Tonsättning och fortkörning

Efter att ha tillbringat några timmar hemma känner jag att jag har kommit till ro och insupit den goa solen och att helgen är kommen. Är verkligen skönt att det är helg nu, inte för att jag ska göra så mycket förutom småplocka lite här hemma. Det är alltid något man måste göra. Speciellt om man bor i en liten lägenhet på 45 kvm.

Dagen har varit fylld med olika saker och tiden har inte stått still på något sätt. Har fått sputnick på datorerna som finns på Mbsk. Tekniska saker och jag går inte ihop helt enkelt. Men efter mycket om och men hittade Miss A och jag data ansvariga och fick ordning på maskineriet. Skrev ut låttexten jag skrev igår och jag är mycket nöjd med den. När det var klart blev jag satt vid symaskinen av Mr A för att sy en barnklänning. Vi ska sy en kollektion med barnklänningar som ska skickas till barnhemmena i Polen. De kommer på tisdag och hämtar allt vi har gjort sedan de var här senast. Blev dock inte klar med klänningen idag, dessutom blev mina sykunskaper ifrågsatta av Mr A som är utbildad designer. Han frågade mig vem som lärt mig att sy och jag svarade att det var min trästock till syslöjdslärare jag hade i högstadiet.

Under eftermiddagen kom Mr PA in till oss, han fick en kopia av sångtexten och han satte sig för att göra en melodi till texten. Så nu är även melodin klar. Är stolt över mig själv att jag faktiskt lyckas. Vi lär oss alltid något nytt på vårt vuxendagis. Men Mr PA sa att det var en utmaning för honom. Ha ha typiskt mig att jag alltid ska krångla till det. Nu ska vi lära oss alla accord med bandet och eventuellt ska vi även köra den med kören. Kul kul!

För övrigt då? Höll på att komma försent imorse då jag blev stannad av någon som var och kollade på en fuktskada hos grannen över mig. Får bara hoppas att det inte sprider sig ner till mig ni bara.Han frågade om något företag hade en lägenhet i vår trapp och jag fick förklara för honom att ett vandrarhem har en lägenhet. Ja ja...jag kom iaf tid till jobbet.

Nu ska jag rota fram en frukt och sedan rensa bort lite tidningar. Tidningshögen har visst vuxit sedan sist jag tömde den. Hur kan det komma sig?
Publicerat: 2013-05-17 @ 19:49:47


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!