Livlig fantasi och frukostdisskutioner

Sena kvällen och jag har en hel del kvar att göra innan sängen kallar i mig för en natts sömn. Frågan är bara hur jag ska hinna då det är ytterst få timmar kvar innan onsdagen för den här veckan är slut. Får helt enkelt ta en genväg så det går fortare eller så får det bli som det blir helt enkelt. Det blir så när dagen blir förskjuten på något sätt när man inte kommer hem när man ska.

Dagen har för övrigt varit riktigt bra förutom att foten har gjort sig hörd. Visserligen har den inte gjort lika ont som det gjorde igår. Bra lindning och ibumetinknapring gör susen. Ja får bara hoppas att det går över snart så jag slipper gå tillbaka igen.
Har gjort allt och inget idag och det känns på olika sätt. Är trött och rastlös av den sorten där det fortfarande finns energi kvar även om kroppen inte längre orkar. På förmiddagen var det körsång och Miss H fick höra Skrattmasen och tyckte att låten var bra. Det blev några nya sånger. In i sommaren och Aldrig ska jag sluta älska dig. Fick även till uppgift att lära mig teckna till texten till nästa gång. För vi ska visst lära oss att teckna till den. Oj oj säger jag bara. Ingen press alls på mig kan jag säga. Som tur är så var det inte många ord som jag behövde kolla upp.

Under eftermiddagen blev det till att sitta med Mr PA och MA för att skriva en ny sång samt att öva lite Ukulele. Har lärt mig fyra accord än så länge. Lärt mig spela någorlunda falskt till lilla snigel och bä bä vita lamm. Kollade även upp lite tecken till sången, sticka lite och få höra att jag har för livlig fantasi och snuskig humor. Men som jag sa till MA att jag har lärt mig av den bästa. Hon förstod inte alls vad jag menade.

Efter jobbet blev det till att gå på en marknadsundersökning som tog två timmar av min eftermiddag och kväll. Intressant och småklyvet får jag säga. Jag insåg ganska snabbt att jag var den enda som inte har gått eller går på universitetet. En av tjejerna som dessutom är nästan tio år yngre än mig har ett eget företag. Roligt för henne. Dessutom satt det ett gäng företagsledare i ett annat rum och kollade på oss genom en videokamera när vi disskuterade. Vi pratade om frukostvanor och det blev mycket prat om havregrynsgröt och jag tycker inte äns om havregrynsgröt. Det blev en hel del skratt när jag berättade om mina relationer till denna så kallade frukost.
Publicerat: 2013-05-22 @ 21:36:39


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!