Utställningspar

Äntligen säger jag bra! Sitter nu äntligen i soffan och bara är! Är helt slut i hela kroppen, från knopp till topp och ner i fötterna. Fy kattisngen vad man har sprungit runt och rivit sig i skallen under förmiddagen. Men nu i efterhand så är jag mycket nöjd med mig själv. Vi var några stycken som satte upp vår utställning på biblioteket under hela förmiddagen. Ja....vi blev klara vid två tiden ungefär och jag måste säga att det blev riktigt bra då det visar vår mångfalld och idé fyllda nätter.
Fick även lite seprationsångest tillsammans med smyckesträdet i trådslöjd. Kunde inte riktigt skilja mig från den utan den fick följa med mig när jag gick till biblioteket istället för att åka bil tillsammans med alla de andra sakerna. Men efter mycket om och men och lite lirkande blev det bra och seperationsångesten släppte. De hotade mig även med att ställa ut mig också som levande konst. Men jag vet inte om jag riktigt gick med på det och jag tror inte att personalen på biblioteket går med på det heller.

När vi väl var tillbaka på Medborgarskolan var det bara att knata till keramiken och knåda lite lera. Jag fick för mig att göra en brud i hennes klänning men det gick inte alls som jag ville så det slutade med att jag påbörjade ett hjärta. Har redan ett hjärta skröjbränt, nästa vecka blir det till att glasera det. Damerna hade även riktigt roligt åt mig denna gång också. Jag förstår inte vad de menar med att jag har en konstig och snuskig humor. De trodde heller inte på mig att jag var änglalik och skenhelig. Jo...skenhelig kanske, men det andra? Nej skulle inte tro det. Det får oss bara att vika oss dubbla av skratt. Tydligen är jag mer än rolig enligt vår kursledare och om hon säger att jag är det så måste jag vara rolig.
Skojade med henne och sa att vem vet, vi kanske ställer ut hon och jag en dag. Hon med keramik och jag med stickade saker. Hum...vet inte vad hon tyckte, men jag fick ett skratt tillbaka med ett "Ja vem vet".

Nej nu ska jag lägga upp fötterna högt upp och tänka på att de kommande två veckorna kommer att gå fort. Snart är det dags att bege sig till biblioteket och plocka ner allt igen. Nu mina vänner tycker jag att ni ska gå och kolla in vår utställning.
Publicerat: 2013-03-04 @ 18:33:14


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!