Söndagssol och dagdrömmar

Söndags eftermiddag och snart kväller. Tiden rinner iväg och jag har inte gjort speciellt mycket under dagen. Har varit hemma hos far och ätit middag. Syster och barnen kom förbi och tiden flög förbi. Jag inser att jag det går oerhört fort när jag tittar på skruttarna. Jag ser dem fortfarande som när de var nyfödda. Nu är de stora och klarar sig mer och mer. Blir glad över att se hur de utvecklas och tar för sig av världen.
 
I vanliga fall brukar jag förbereda mig inför morgondagen och lägga mig skapligt. Men idag behöver jag inte göra det. Har även en ledig dag imorgon och det är så skönt, behöver få sova ut ordentligt i några dagar. Har varit så trött en längre tid och det tar ut sin rätt. Bara att inse att man är gammal och att man behöver vila kroppen mer nu än för några år sedan.
Ser nästan fram emot att bli gammal och sitta i mitt lilla hus ute i skogen med den stora verandan och den gnisslande gungstolen. Med tio förvildade katter och ett hagelgivär i högsta hugg. Det är jag det och konstigt att jag fortfarande pratar om det och ser fram emot det då jag sa det för första gången när jag var tretton. Men å andra sidan vet jag inte om jag vill bli ändre och pensionär i dagens samhälle. Ja ja det är ju mer än 30 år kvar till dess. Får bara ta en dag i taget och det får bli som det blir.
 
 
Kanske ett sådant här hus? Eller är det lite för förfallet?
 
 
Eller varför inte detta? Visst det ser mer ut som en lada,
men med lite fantasi och hammare och spik skulle det fungera.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Publicerat: 2013-03-31 @ 18:23:02


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!