Lättskrämda sate

Varför måste man vara så förbaskat lättskrämd? Har fått hjärtsnörp och hoppat höga höjder med skriande läten. Mina trevliga kollegor har skrattat gått åt och med mig. De har även försökt att härda mig lite mer. Det har försökts med det tidigare och har inte fungerat och det kommer inte fungera nu heller. Men glada skratt och ett gott humör har vi alla fått.
 
Vad har hänt mer under dagen? Har virkat färdigt en sköldpadda som fick namnet Mördarsköldpaddan Henrik. En riktig liten rackare och nu är de två stycken i min låda i förrådet och härjar runt ordentligt. Även den dumma (enligt min slöjdlärare i högstadiet) kan lära sig virka. Att det kan krävas en likasinnad höna som lär mig att virka, då andra har försökt tidigare men misslyckats.
Tog även en tur runt stan idag innan lunch med E, dels för att röra på döfläsket och dels för att lämna in lite papper till min läkare. När vi skulle gå och köpa lunch på Wok Away fick vi reda på att de hade stängt för ombyggnad. En riktigt besvikelse för oss båda. Det tog en stund för oss att hitta något annat vi var sugna på. Men det blev till sist lite mat och vi låg i paltkoma i någon timme på eftermiddagen. Mr P tyckte att nu när jag har lärt mig virka kunde jag lära ut till dem som inte kan. Ja jo tjena verkligen...så duktig är jag inte. Ha ha!
 
Dagen gick både fort och långsamt och jag kan inte säga att denna fredag har känts som en fredag ska kännas. Men ingen dag är den andra lik sägs det ju. Nästa vecka blir det bara tre och en halv dag på jobbet sedan blir det fyra dagars av vila. Veckan efter blir det fyra dagar. Vi var några stycken som tyckte att dagen efter en röd dag borde vara en halv dag också, men Mr P gick inte med på det. Konstigt!
Nu sitter man hemma och har det bekvämt i soffan medan kvällen börjar göra intåg. Skönt att det är helg nu så man kan vila ett par dagar. Innan jag åkte hem så gick jag till Lucullus för att handla hem lite mat och jag lyckades fynda en billigt kött... Det kommer blir storkok någon dag så att man har lite färdiglagad mat hemma. Ikväll kommer det dock bli paj och en massa sallad...kanske ett glas rött.
Publicerat: 2013-03-22 @ 18:20:48


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!