Förfinad och daglig sång

Lamslagen efter en veckas hysterisk skrattanfall och besök under vemodiga reformer. Orden känns förfinade och inte alls mig. Jag är enkelheten själv och använder det enkla för att stapla mig fram. Hur som helst så är det fredagskväll och jag sitter lugnt och stilla i soffan för att äntligen andas ut.
Dagen har varit full med bestyr och lugna metodiska andningövningar för att lugna omgivningen även om det inte sker saker över huvudet på oss. Vi tackade av K som blivit uppsagt och var tvungen att tacka för sig för att Norrköping inte kan hålla sina "deltagare" på mattan, att de blir färre och färre. Förmiddagen gick åt att förbereda förmiddagsfikat. Fick värma på pajerna lite och ställa mig och värma upp både vaniljvisp och grädde. Samtidigt var jag tvungen att springa runt och leta efter dem som inte skrivit på kortet. Konstigt nog skulle jag även fixa ett kuvert till kortet och diska det jag använt för vispiningen. Därefter lämna tillbaka de saker vi haft till Glädjekällan. När jag väl var färdig med det och deligerat ut lite av allt fick jag gå ner och hjälpa M med att slå in paketet och lugna henne när hon hade sina utbrott på paketet, snörena och att saxarna inte höll sig.
 
Det är bara lite av det som skedde under förmiddagen. Har inte hunnit lämna tankarna och förundras över hur allt kan hända på en och samma gång när man har haft så lång tid på sig innan att göra allt. Men jag är inte heller förvånad. Detta är vi och vår bekväma tänkande på att allt händer. Under eftermiddagen stickade jag färdigt min poncho och påbörjade en passande mössa. Skrattat gott och fått mina kamrater att förundras över hur jag förvrider mitt eget tänkande. Inte många som förstår hur jag tänker, inte äns jag själv.
Givetvis lyssnade vi på vår trationella fredagssång och därefter blev det lite Abba, Agnetha Flätskog, Alice Cooper mfl. Alltid är det något och solen lyste över och på oss genom fönstret. Var så skönt när den lyste genom fönstret. Men kylan höll sig utanför och blev mig påmind när vi väl slutade för dagen.
Nu ska jag inte göra så mycket mer utan bara sitta i soffan och ta mig ett glas vin eller två. Se någon bra film och bara vara. Imorgon ska det bli till att städa lite hemma. Och på söndag blir det till att möta K med K, E och praktik A samt Mr P för att plocka ner vår underbart fina utställning. Så jag säger jag till dig som inte varit och tittat på utställningen så gå nu innan vi plockar ner den vid tolv på söndag.
Publicerat: 2013-03-15 @ 18:41:46


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!