Det regnar kor

Lovordar mångfalden och önskar nästan att man kunde dela dagen itu. Vad kan jag säga? Dagen började som alla andra dagar, munhugg med A. Springer runt som en galning för att efter mycket om och men få upp lunchen i kylen uppe vid vårt lunchrum.
Damerna fick hålla mig och A lugna om och vart annat. Men det är enbart kärlek som kommer och stutsar mellan oss. Vi lyssnade även på torsdagssången och efter det blev det önskelåtar. Blev tydligen utvald till att bli DJ, men jag fick skena genom hela rummet för att byta låt så fort det tog slut. Datorn var i ena änden och jag själv i den andra. Hela förmiddagen fick jag höra hur jag liknar Senead O´Connor men jag förstår inte riktigt. Låter dem dock hållas om de blir lugna för en stund.
 
Under eftermiddagen blev det till att gå på venisage, var det bestämt men händerna var redan fulla med saker att göra så det får bli en annan gång för min del. Alltid är det något som det brukar sägas. Senare blev det till att göra pajer som vi ska ha till fikat imorgon. M och jag segade igång och eftersom M är paj experten i gruppen fick hon bossa. Hmmm..det var intressant och vi lyckades lära oss att paja en bärpaj på sjuttioelfte sättet. Det blev många glada skratt och en hel del yrandes för vår skull. Bara tur att vi var ensamma i köket. Kanske är det lika bra att det är sällan de släpper mig ensam i köket. Mr P och A1 tyckte vi var roliga och påpekade mig hur blöt min tunika var kring magen. Men jag kan inte hjälpa att jag alltid blir blöt kring maten när jag diskar.
 
Fick även reda på att på måndag kommer projektets chef upp till Linköping med någon från Västervik för det ska tydligen bli något liknande där. Vårt goda rykte har gått före oss och vi fick bannor av Mr P att vi skulle sköta oss och sedan tittade han på mig som om jag är skyldig till alla hyss som sker i huset. Folk som sällan har eller aldrig har hälsat på mig har börjat att göra just det. Alla tittar med ett stort leende på läpparna och ler mer efter de hälsat på mig. Är kanske lite paranoid men jag är och blir misstänksam.
 
Bjuder även på ett klipp med en låt som vi lyssnade på under dagen. Det kan nog förgylla er ett tag. För en stund om inte annat.
 
 
 
 
 
 
 
Publicerat: 2013-03-14 @ 19:53:46


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!