Stegräknande tvätt

Lördag, och kväll. Färdig med tvätten och är helt färdig. Förbannad på grannen och hennes ohängda hund. Kliande fötter och axlar som värker. Kan det bli bättre än så här? Jag börjar bli gammal och det är bara att inse att man inte direkt är någon ungdom längre. Jag vet jag är bara 30 och borde inte klaga på att jag är gammal. Men....! Jag är gammal! Eller jag är äldre än vad jag har varit. Jag säger inte att jag inte vill bli gammal, snarare tvärt om. Jag ser fram emot det, men det är alla krämpor man får som jag inte gillar lika mycket.

För övrigt? Har egentligen inte gjort hälften av allt jag skulle ha gjort idag. Är fortfarande lika trött efter veckans olika trapatser och galenskap. Dessutom fick jag vänta nästan 10 minuter innan jag kunde gå iväg till tvättstugan bara för att grannen inte ville att hennes byracka skulle börja skälla när de var i trapphuset. Hon ville gå ut först innan jag tog mig ut. Men hallå, byrackan kan skälla i trapphuset när det bara är den och hon själv. Efter 10 minuter tröttnade jag och gick ut för att gå då klockan redan var fyra. Kan inte stå i all evighet bara för att hon har en fjantig och ettrig hund.

För en gång skull på mycket länge gick tvättandet riktigt bra. Kunde komma in prick fyra, inga problem där. Jag var helt själv i tvättstugan för den andra var inte äns bokad. Haleluja eller något för det var då första gången som bara en av tvättstugorna var bokade. Och till sist, ingen som kom och tjatade på mig om jag var färdig. Det var till och med riktigt rent när jag kom in för att tvätta. Behövde inte slita som ett djur när jag själv skulle städa av efter mig. Bara dra några varv med sopborsten och några varv med en fuktig trasa över tvättmaskinerna.

Nu är det inte mer jag ska göra, ska göra kväller tidigt ikväll med då jag är lika trött idag även att jag tog mig en tupplur tidigare idag vid lunchtid. Vilken lyx men gud så skönt det var att få sova bort en timme. Imorgon inget inplanerat än vad jag vet och det ska bli skönt med en extra lång sovmorgon. Ha ha! Har lyxen att få sova till 10 imorgon för en gång skull. Om jag inte vaknar extra tidigt och är utvilad. Det händer även om det inte är ofta. Det blev dessutom en hel del steg idag när man sprang mellan tvättstugan och hemmet. Det är bara att skriva upp i blocket för att redovisa på måndag. Miss A har ju fått för sig att vi ska ha veckotävlingar och vi kan vinna i olika kategorier. Vad vet jag inte och mer har hon inte riktigt sagt.
Publicerat: 2013-06-15 @ 22:00:17


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!