Sportsliga komentarer och fika paus

Äntligen helg och tid för att inte göra så mycket alls. Förutom veckostädningen och tvättningen. Mycket skönt men jag förundrars över att veckorna går så fort. Varför går tiden fortare ju äldre man blir? Det gick ju så långsamt när man var barn.

Dagen har varit fylld med saker att göra stort sätt hela dagen. Suttit och målat askar för fulla muggar, dekorerat dem med diverse saker. Suttit med att sortera pärlor, gjort en del örhängen och halsband i ringsmycken. Det har blivit en del smyckestillverkning den här veckan för min del och Mr P förundras hur jag låter mig fladdra iväg och han blir ständigt förvånad. Har även suttit och stickat lite smått och påbörjat fästandet av trådar på alla de små rutor jag stickat. Snart lär det kanske bli en filt av det om jag har tålamod för det.

Under eftermiddagen blev det till att komponera ihop de glasfusings sakerna jag gjort. Lyckades förstå mig på hur limmet fungerade. Otecknisk som jag är. Ha ha! Vi hade även en musikfestival för oss själva stort sätt hela eftermiddagen. Det blev en massa tillbakablickar till barndommen, det första discot man gick på. Den första tonårsförälskelsen osv. Det var riktigt roligt, jag och min namne C satt länge och diskuterade hur vi kunde lyssna på en och samma låt upp till en månad för att sedan inte lyssna på den på mycket länge. M bara skakade på huvudet samtidigt som hon försökte knuffa in små frågor om dekopage och lackering. Hur det gick ihop var det ingen av oss som förstod.
Det blev en del övertid då vi var några stycken för att vara ärlig sex av oss kunde inte slita oss från våra musikblickar och minnen. Samtidigt som vi hade för mycket att diskutera. Bara tur att Mr P var kvar för annars hade vi fått bannor från högre ort, det vill säga Mr B och Miss H.

När vi väl kom ifrån jobbet blev C, R och jag stående på torget och diskuterade bikinidelar och funktioner som passar oss och inte passar. Lustigt samtalsämne en fredagseftermiddag mitt på torget. Efter ett tag gick C och R och jag fortsatte vårt samtal och beslöt oss för att ta en fredagsfika på stan. Första gången vi faktiskt gjorde något tillsammans efter arbetstid. Men trevligt hade vi och det uppskattas oerhört.
Kom hem senare än vad jag trodde att jag skulle göra, vi satt nästan tre timmar och fikade och babblade på om diverse saker. Intressant och jag måste säga att jag har högre tankar om vissa saker och vissa personer nu.

Sitter nu utsliten och trötter i soffan. Det kommer bli en tidig kväll för min del då ögonen redan går i kors och huvudet börjar göra sig påmint. Men jag ska inte klaga, det är ju trots allt helg nu. Ack och ve hur skönt är inte livet i mellan åt?
Publicerat: 2013-06-14 @ 22:08:11


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!