Som ett tuggummi

Fredagskväll och hela kroppen är som ett tuggummi. Både kropp och knopp känner av att en vecka har passerat. Inte för att det har hänt så mycket den här veckan. Det är skönt att veckan avslutades med någorlunda bra väder med en mängd moln på himlen. Med en lilltå som säger att det är åska i luften.
För övrigt, tja jag har montrat under dagen och det har tog hela förmiddagen. Fick dock hjälp av E1 för att det skulle gå lite fortare. Då vi har fått fler montrar var det mer att sätta upp. Men vi fick börja med att plocka bort det som fanns i dessa montrar och damma av dem från golv till glastak. När vi väl blev klara (någon timme efter lunch) blev det riktigt bra, Mr P la en sista blick på den sista montern och berömde oss för vår kreativitet. Dock är det några små justeringar i den montern men det hinner vi med under veckorna som kommer.
 
Eftermiddagen sprang förbi och E1 och jag la de sista grunderna i vår röda tråd i vårt projekt. På måndag ska vi börja filma och jag ser fram emot det hela. De flesta av damerna vet att vi sysslar med något men vet inte riktigt vad det vi håller på med. R går runt och tror hon vet och säger att hon ger oss tips. Tyvärr kan jag meddela att hon är den som vet minst inte har någon direkt koll på vad som görs. Vi är hemlighetsfulla och Mr P kom med komentaren att vi var från hälsomyndigheten när vi gick runt med block, penna våning för våning. Kanske kanske, vem vet? Men det var riktigt roligt och roligast av allt var att vi hittade skrymslen som vi inte visste fanns. Mr P förstod inte äns vad vi menade med galler grinden. Undrar om han vet att det finns en. Vi lär oss mer och mer om lokalerna och jag känner mig som ett litet husspöke.
 
Det blev en hel del prat om vilken tur vi har som är på Mbsk. Många har det mycket värre och får inte lika stor möjlighet att utvecklas och får en kompetens utöver det vanliga. Eller så, svårt att förklara, det är en bra plats och man kan få det värre. Frihets känsla och ansvar under eget medvetande och tillit.
Kvällen blir ung och jag tänker inte trötta ut min kropp mer än nädvändigt. Blir som sagt en tidig kväll och jag känner att sömn behövs. Sovit dåligt från och till en tid nu och inget verkar fungera. Men jag får ta natt efter natt, dag efter dag. Mer tuggummi lik kan jag inte bli och det är säkerligen fler särskrivningar än vad det brukar vara.
Publicerat: 2013-06-28 @ 19:10:40


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!