Rindgång och tillbaka i staden

Kväller, söndag och värmande moln sveper förbi utanför. Inte mycket står för spelet och det är skönt. Har tillbringat dagarna ute på landet, mitt ute i en kohage där korna har lyst med sin frånvaro. Men ack så skönt det har varit. Och bra väder har det varit till allas stora glädje. Men det är skönt att få komma hem igen även om jag kan tänka mig att vara kvar där i några dagar till.
Har pysslat och stojat med mor och anlagt en ny rabatt. Hjälpt till med att vända båten och köra ner den i vattnet. Lyckades fastna och sjunka ner med ena stöveln när vi höll på med båten. Måtte ha sett roligt ut kan tänkas, det bjuder jag på då det inte var så många som sågt det.

Igår gifte sig prinsessan Madelene, grattis till dig. Inte för att jag egentligen bryr mig men änd. Dock stod dumburken på igår och jag tittade på spektaklet. Folk verkar inte ha så mycket att göra när de står och trängs för att få någon glimt av dem... Ja ja vi äro alla människor och har visst något som kallas för nyfikenhet även jag inte förstår varför. Satt mest och skrattade och betraktade kläderna folk hade på sig.

Imorgon, måndag, ny vecka och nya möjligheter. Veckomöte med kanske inte så mycket sagt som vanligt när vi har veckomötet. En tur till af blir det också för att prata med min handläggare. Och jag slår vad om att det kommer bli en massa rabalder och tjafs bara för att det är sommar, hon snart går på ledighet och jag själv snart går ut i ledighet. Men ska kanske inte ta ut allt i förskott men jag skulle inte bli förvånad som sagt.

Nu då? Svettas, våndas och försöka vädra i en lägenhet som är svår att vädra. Kan dock vara glad över att man har lite persiener som kan stänga den underbara solen ute. Men ack så varmt det kan bli trotts allt. Känner mig som sagt ringrostigt nu och vet inte hur länge jag kommer att vara trevlig mot solen...
Publicerat: 2013-06-09 @ 19:17:11


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!