Nationaldagen

Nationaldag, uppe med tuppen till en katt som skrek som om han vore stungen av en galen ko. Allt detta fem minuter i åtta. Huga huga, när man får chansen att sova några extra timmar så ska man upp tidigt för att herrskapet vill åka tidigt till landet. Nu sitter man här, snart fyra på eftermiddagen och jag har lagt märke till en hel del konstiga ovanor som jag lagt mig till sedan jag börjat på Mbsk. Hmm...vet inte om det är bra eller inte. Men det är en del rutiner som sitter i nu efter nästan ett år där.
 
Förövrigt vad har hänt med dagen? Jag vet inte det jag! Jo jag har varit ute tre eller fyra vändor och plockat blommor så nu luktar det friskt av alla dess blommor som har att erbjudas nu en sommar dag som denna. Mor och jag har varit i farten och gjort ett nytt land där vi ska så lite luktärtor och krasse. Det återstår att se hur det blir sedan. Men kära herr Antonsson kunde inte låta bli att lägga sig i och hjälpa oss när vi höll på som bäst. Men det kanske var lika bra att han fick hållas eller dyligt.
 
Nu vet jag inte mer, men jag vet att jag kommer befinna mig i en kohage i några dagar där korna inte alls har kommit. Till mors stora glädje och till min stora besvikelse. Jag som hoppats att korna kommit nu, men ack så fel jag hade. Varför ska det vara så för?
Hur som haver ska jag fortätta att njuta av nationaldagen och bara vara. Det är fint väder och det är lika bra att ta vara på det. För vem vet hur morgondagen kommer att se ut. Får bara hoppas att det är bra väder imorgon med. Ska se vad herrskapet gör nere vid bryggan som inte längre för tillfället är en brygga. Bäst att hålla koll på dem för vem vet vad de hittar på.
Publicerat: 2013-06-06 @ 15:55:27


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!