Luftrum och tomma lokaler

Åter igen känner jag mig förundrad och förstummad hur tyst och tomt det kan vara i stora lokaler när semestertider börjar. Men jag ska inte klaga då det är riktigt skönt på en och samma gång.
Även om det börjar gå mot mörkare tider så känns det för en gång skull som om jag går rakt fram. Inte fort, men framåt går det.

Har inte gjort så mycket under dagen, pratat bort tiden och försökt få M att inse att saker händer inte om hon sitter i trappan och pratar i telefonen. Pysslat med ringsmycken stort sett hela dagen samtidigt som jag sprungit runt för att planera lite inför E1 och mitt projekt. Visserligen har hon varit sjuk igår och idag. Men jag har skrivit ner några förslag som jag ska ta upp när hon kommer tillbaka. Regnet har stort sett stutsat ner hela dagen, men det har inte stört mig då jag har tillbringat dagen inne.

Sitter nu och försöker att hitta lite jobb men det är inte lätt. Har även hunnit med att laga mat, diska och förbanna mig över att jag inte har köpt hem diskmedel än. Börjar tryta har jag märkt.
Imorgon är det en ny dag och vem vet vad som kommer att hända då. Det märktes idag att det inte var någon kör. Det kändes tomt och man var lite vilse ett tag i förmiddags.
Publicerat: 2013-06-26 @ 18:36:59


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!