Helgen är för kort

Underbart är kort sägs det ju och det känns lite så. Varför kan inte lördagen vara lite längre än sina 24 timmar? Bara skön eller ska jag säga tur att helgen har en dag till? Men å andra sidan går även söndagen relativt fort fram också. Har inte gjort så mycket idag. Känns inte som om jag har hunnit med hälften av allt jag skulle göra idag. Hur kan det gå till egentligen? Är det för att jag hellre gör roligare saker som ringsmycken? Eller är det för att jag är för bekväm och har helgen som vilodagar? Det lär man aldrig få reda på antar jag.

Sitter nu och försöker klura ut lite hur en melodi går till en sång som vi sjöng på körsången i gymnasiet. Det var ju som sagt tolv år sedan vi sjöng den och på något lustigt vänster hittade jag texten i veckan. Ska ta med mig den nu i veckan för att eventuellt sjunga den när vi har kören.

Den här veckan som kommer nu är kort och det är skönt. Bara tre dagar sedan lång helg. Inte länge sedan vi hade långhelg sist. Sedan går det några veckor och så tjoff så är det semester. Superskönt, inte för att jag har planerat in något speciellt. Lata dagar vid sjön om det fanns en sjö i närheten vill säga. :-)
Publicerat: 2013-06-01 @ 20:18:16


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!