Fina blåsdagar

Andra dagen på semestern och det känns lite som om jag blåser iväg. De senaste dagarna har det blåst, inte för att det har blåst som stormen. Men det har blåst. Punkt! Självfallet har det varit riktigt skönt till trots blåsten. Har egentligen inte gjort så mycket den här tiden. Slöat mest och tagit igen den somn som min kropp behövt.

Igår var jag och systra mi över till Elza för att äta god mat och prata en massa strunt. Var trevligt och det blev en många turer till de diverse samtalsämnena som dök upp. Kanske blev det ett glas vin för mycket, men det är ju till trots semster eller hur?

Idag har jag gått runt och samtalat med katten som inte riktigt vet om han vill gå ut eller inte. Han var ute tidigare under förmiddagen. Dock så tycks det vara så att blåsten ställer till med för mycket trassel i pälsen och det gillar han då tydligen inte. Pälsen får inte bli tilltrasslad, självcentrerad katt? En aning ja

Dags att gå och fixa till middagen och ta tag i kragen för att få saker gjorda. De gör ju inte sig själva har jag märkt. Konstiga ting det däår. Och Inga och Inge är då de lataste "tjänare" man haft. Skämt å sido. Vill man få något gjort får man göra det själv som någon tydligen sa en gång i tiden.
Publicerat: 2013-07-16 @ 17:26:39


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!