Lugnare söndag

En lugnare söndag än det här var det länge sedan jag var med om. Har verkligen inte gjort något under dagen. Har strosat runt här hemma i myskläder och bara varit. Plockat lite och gnolat för mig själv. Lite synd att sådan här dagar är så få. Önskar att man kunde få fler dagar av denna kaliber. Dock ska jag väl vara glad att de kommer överhuvudtaget.
Imorgon är det en ny dag och en ny vecka. Det är skönt att veckan börjar igen, men jag känner inte att jag riktigt är redo för en ny vecka. Skulle behöva en dag extra som helgdag. Det är bara att inse fakta och återgå till verkligheten igen. Får hoppas att det inte allt för många som är hemma den här veckan och är sjuka. Det märktes av det lite förra veckan.Får kanske räkna med det nu när det är förkylningstider och allt.
 
Under eftermiddagen kände jag mig lite nostalgisk och tog fram barnfilmen Trolltyg i tomteskogen. Finns ingen bättre film än denna trotts att det finns bra barnfilmer. Är kanske lite skadad! Men det står jag för då jag inte vill vara som alla andra. För vad vore livet om alla var precis likadana? Gör alltid samma saker? Osv osv...
Hur som haver så skrattar man gött åt denna underbara film och jag kan inte förstå att det finns en generation av unga som inte alls vet vad detta är för film eller tycker att den är bra. Trolltyg i tomteskogen är en kultfilm som förtjänar sin status.
 
  
 
Publicerat: 2013-01-27 @ 18:23:48


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!