Extra energi med extra krydda

Tisdag och jag är slutkörd. Trotts detta så har jag fortfarande mycket energi kvar i kröppa stölla. Förstår inte vad som har hänt, men är tacksam för det lilla. Passar på att utnyttja energin till max och gör saker som jag skjutit upp jag vet inte hur länge nu.

Har till och med hunnit med att göra ett storkok på köttfärs, falukorv, grönsaker, vitabönor, krossade tomater och vet inte hur mycket kryddor. Allt ner i gammelmormors gutjärnsgryta och bryner allt och har ner kryddor och krossade tomater samt chili sås. Bara så att ni vet jag är ett STORT chili fan så det blev mycket chili.
Så med andra ord slängde jag bara ihop något som farmor skulle säga. Det blev godare än vad jag trodde att det skulle bli. Så nu har jag matlådor för en tid framöver. Undrar om man får vuxen poäng för att göra storkok??? Tror det faktiskt.

För övrigt har det inte hänt så mycket under dagen. Har sprungit runt på stan och stor shoppat med Mr P, E, R, D och K. Tyckte nästan synd om Mr P, vi körde nästan slut på honom. Å andra sidan så är det han som har kortet. Har även hunnit på att testa att göra en nässesär (stavas det så?) Som jag sydde dit et kort som var laminerat. Intressant måste jag säga och det var inte igår jag sydde dit ett blixtlås.
Publicerat: 2013-01-08 @ 19:00:16


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!