Väsk attacker och röda tomater

En underhållande dag har jag varit med om och vikt dubbel av skratt. Vad kan jag egentligen säga? Jag jobbar ihop med ett gäng galna damer som gör det svårt för en an att verkligen kunna ha en lugn och händelselös dag. Varje dag är den andra olik och alltid är det något som händer.

Idag är inget undanfall när det gäller saker som händer. Det börjar vid förmiddagsfikat där jag ger en av damerna ett äpple och tar ett själv. När jag väl skulle ta första tuggan försvann äpplet och L tog det då för att tvätta av äpplet. Förvånad tittar jag på min tomma hand och sedan utöver damerna. Alla skrattar iderligen och glatt åt mitt förvånande uttryck. L säger då att hon var tvungen att tvätta bort allt gift som Mr P sprutat på äpplet. Efter det eskalerade allt och det ena skämtet efter det andra om äpplet, mig och Ls goda avsikter gentemot Mr Ps onda avsikter. Givetvis blir jag pionröd i ansiktet och det tar de till vara på. Suckar är det ända jag kan säga just nu. Det tog lång tid innan allt var lugnt och stillsamt igen. Mycket skratt och galna infall med andra ord.

Under eftermiddagen hände det även saker då och givetvis föll jag offer för det också. Aldrig kan man vara den som slipper undan. Tro inte att jag inte gillar det men jag är tydligen ett bra offer för deras konstiga (men roliga) utfall. H hade sytt en mjuk liten väska och då skämtade jag om att man kunde lägga en tegelsten i väskan och slå till någon utan att få ont. Då tyckte H att hon kunde prova det och skulle testa med att slå väska på mig. Tanken var att den skulle träffa min axel, men på något sätt fick jag en lätt smäll över kinden och glasögonen. H blev helt förstörd och även då sitter jag som ett fån och förstod inte riktigt vad som hade hänt. Mr P tog tillfället i akt och flydde rummet och talade starkt om att han inte ville bli nästa offer när vi quinns har kattfigth. Givetvis var det sagt med glimten i ögat. Han kom snart tillbaka och satte oss i arbete för att undvika mer trubbel i paradiset.

Jag har även insett att det faktiskt är ganska roligt att såga ut små pinnar som sedan skall bankas in i sytrådstavlan. Mr P var mycket nöjd att han kunde lära ut ännu ett hantverk, nämligen trähantverk även om det bara gällde att såga. Även då blev det små missöden när tungan valde att säga några felvända ord. Men det bjussade jag på då de vet att min tunga gärna säger fel saker även om det låter rätt i mitt huvud.
 
Bjussar med en favoritlåt sedan barnsben och på något sätt så passar låten in efter dagens händelser om man läser mellan raderna.
 
Publicerat: 2013-02-06 @ 18:48:00


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!