Unika dagar från förr förtäller

Det känns unikt, underligt och helt underbart tyst. Har egentligen inte gjort något med dagen. Har mest tagit det lugnt och reflekterat gårdagen. Måste säga att det var en helt underbar dag igår och jag önskar att jag kunnat åka idag med. Skulle ha åkt idag egentligen, men är glad att jag faktiskt åkte igår. Kan inte förklara men så är det och jag har en känsla av att det delades med de andra också. Får hoppas att de som åkte idag har haft det trevligt de med.
Får hoppas att hatten jag beställde igår kommer i veckan med. Det vara bara ett måste och jag kunde inte låta bli. Det var så mycket jag och killen som stod och sålde hattarna skrattade lite och sa att det syntes på mig att jag gillar hattar. Denna hatt är så typiskt mig och om man tänker efter så är det så typiskt min litterlära stil också.

Håller även på att tvättar idag. Hade turen att det fanns en tvättid idag annars så skulle jag säkerligen fått vänta en månad eller två om jag velat tvätta i en skaplig tid utan att dröja allt för länge. En till två månader är som en till två veckor för andra som tvättar i tvättstugor. Om det var en till två månaders väntan för andra att tvätta så kan man räkna med att det är ett halvår eller mer för min del. Vet i tusan hur många hushåll som tvättar i denna tvättstuga. Om jag vill tvätta någon annan stans så får jag antingen tvätta i groven och där får man vänta längre än den andra eller så får jag gå till en tvättstuga som ligger någonstans på en gata längre bort. Vart vet jag inte och jag orkar inte bry mig heller.

Unikt för dagen som så många gånger förr och ikväll är inget som det en gång var. Vid åtta kommer denna dam att bänka sig framför TV:n och kolla på melodifestivalen. Får hoppas att det är bra låtar ikväll. Är faktiskt glad att Louise gick vidare förra veckan.
Publicerat: 2013-02-16 @ 16:54:34


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!