Tomtar på loften med solsken i blicken

En dag med både mycket och lite att göra. Som den sedvanliga tisdag var vi förvisade upp till vinden när en skock med äldre damer skulle vara i vårt rum och sy lapptäcken. Inte för att jag gillar att vare uppe på vinden men vad gör man när man inte får vara där man ska vara? Inte för att det egentligen är något fel med att vara upp på vinden (plan 5). Har suttit och pysslat med ringsmycken hela förmiddagen och har kommit en bit på det jag skulle göra. Dels en present och en som ska vara med på utställningen. Bäst att samla på lite saker som vi ska visa upp.
K med K och jag har hand om fikat den här veckan och oj säger jag bara...vi skrattade oss genom hela vägen från köket på plan tre upp till vinden medan vi gick eller åkte hiss upp till plan 5. Medan vi väntade på att hissen skulle bli ledig så stod vi och bara garvade. K med K satt på huk med brickan och jag försökte balansera knäckebrödskorgen och vattenkokaren. Det kan inte ha sätt normalt ut. Vi måste ha roat folk som gick förbi.

Under eftermiddagen hann jag med et tripp till af för att hämta lite papper. Samt gå in en sväng på Siams chop för att köpa lite ingefäragodis att ha när abstinensen blir allt för jävlig. Har nämligen insett att det är ett bra substitut för snuset. Hann även gå förbi Galerix för att inhandla ett kort. Men det är enbart A, K:s fel att jag gjorde det. Men sedan får vi väl se vad som sker med detta kort.
Plus att jag och MA följde med Mr P till Miltons konstaffär för att hämta vårt paket med saker som posten levererat. Ingen av oss förstod riktigt postens resonemang om att paketet skulle dit. Det är väl inte så svårt att se skillnad på Medborgarskolan Hospitalstorget och Milton Apotekaregatan? Tydligen så hade vi samma postnummer och därefter hamnade vårt paket där. Förstår nog inte varför.
Jag insåg även att jag saknar vissa delar som medför när man jobbar i butik. Som t.ex att ta emot leveranser och kontrollera att man har fått allt som man har beställt. Det är en av de sakerna jag faktiskt saknar.

Sitter nu hemma och filosoferar medan jag hänger upp lite tvätt och viker ihop den torra. Det är lustigt att tvätttomten kan komma fram när man minst anar det. Denne tvättomte tar även på siog städarluvan och städar när den får för sig att göra det. Konstigt det där! För övrigt så kommer det inte ske så mycket mer under dagen. Är oftast helt slut när jag kommer hem om dagarna! Det är jobbigt att hålla på med hantverk fem dagar i veckan.
Publicerat: 2013-02-05 @ 17:33:10


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!