Nedstämd violin

Idag har inte varit en bra dag. Det började gå utför redan när jag vaknade imorse och det kändes som om det bara blev värre.
Vaknade med att jag ramlade ur sängen, sedan missade jag helt när bussen egentligen gick så jag fick ta en senare buss. När jag väl kom fram till jobbet och skulle ställa in lunchen i köket så var köksnyckeln på vift. Det dröjde nästan en timme innan vi fick tag på R som råkade få med sig nyckeln hem i lördags när hon var på en lördagskurs. Sedan tro jag nästan ni kan förstå, den ena efter den andra saken hände och allt blev bara fel.

Men jag är tacksam för att L och K och deras vänlighet och tålamod. Fick en PÅ attack och tack vare dem så kom jag lindrit undan den här gången. Mr P var även där och jag har nog aldrig sett honom så handlingsförlamad förut. Men hans hjälp ska inte förnekas. Är bara glad över att jag fick den när han var med så att han verkligen fick se hur det är att ha denna åkomma som jag har. Och att sedan om det skulle hända fler gånger så vet han ju vad han ska göra. Måste säga att vi tar verkligen hand om varandra på jobbet och det är guld värt på många sätt. Att L och K tog över och tog hand om mig visar det på så många sätt. Senare i eftermiddags satt jag och pratade med Mr P och det kändes faktiskt skönt.

Förutom alla saker som hände passade damerna även på att dra nytta av att jag ständigt blir generad. Kom in i det vi kallar för "det tidiga klimakteriet". Det var inte första gången och det kommer heller inte vara den sista gången heller. Keramiken började idag med och det var faktiskt riktigt roligt. Hann göra klart en sak idag. Så nu ska den bara stå och torka till sig innan den kan brännas. Blev ett hjärta av nästa sort. Några a v damerna tyckte att jag skulle ge den till Mr P på alla hjärtans dag. Ha ha!!! De tyckte att de var så roliga så.
Publicerat: 2013-02-04 @ 19:17:03


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!