Underhållande

Dagen har varit riktigt bra även om mitt huvud inte riktigt hängt med i svängarna. Jag förundras över att jag överhuvudtaget fungerat idag med tanke på att jag väcktes vid halvtre inatt av att väggarna i huset vibrerade så att man trodde att det skulle rasa in över mig. Ingen skön känsla alls att vakna till kan jag upplysa er om. Det visade sig vara snöplogen som plogade vägarna även om de inte plogade så bra. Det är så typiskt här i Skägget.

Under förmiddagen var det veckomöte och sedan dags för att göra julgruppen. Det var roligare än vad jag trodde att det skulle va även om jag förväntande mig att det skulle vara roligt. Jag blev nöjd direkt när jag provade fram var i korgen som blommorna skulle stå i. Det var oerhört roligt att se alla andra och deras kreaktioner. Även om vi hade samma antal blommor och samma sort av blommor så blev alla julgrupper så olika. Själv körde jag med rött hela vägen, med undantag för en julgranskula som var svart och en grön snurrad aluminiumtråd. Givetvis blev jag riktigt nöjd och behövde inte ändra, ta bort eller lägga till när jag väl var klar.

Eftermiddagen hände det inte så mycket förutom att jag fixade till lite på pappersstjärnorna och sedan lade ner dem för försäljning. Och givetvis började jag vika lite fler. Får bara hoppas på att vi säljer dem som smör. Om ni är intresserade så säljer vi lite julsaker på Medborgarskolan på plan 2 och intäckterna går till barnhem i Polen och Kvinnojouren i Linköping. Det är för en god sak och sakerna vi gör är riktigt fina.

Sitter nu och fördröjer min seghet och förundras över min fina julgrupp. Jag är som sagt mer än nöjd. För övrigt ska jag inte göra så mycket mer av kvällen. Det kommer bli en tidig kväll och imorgon är en ny dag. Blir till att sitta i reception på förmiddagen och sedan får vi se vad det leder till. Dessutom kommer det kännas konstigt imorgon att inte gå på dramakurs då det var sista gången förra veckan. Men jag överlever även om det kommer kännas konstigt. Och nästa vecka blir det till att visa upp våra scener och jag är mer nervös nu än förra veckan. Huga!
Publicerat: 2013-12-09 @ 19:04:47


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!