Måndag kyla och mörker

Måndag, kyla, och mörker. Värk i kroppen som gör sig påmind. Är ju inte 25 år längre men ändå känner jag att jag är för ung för denna värk. Men med pappren på bordet är det bara att inse att man är äldre och man har denna otrevliga värk.
Med detta till trots har dagen varit mer eller mindre icke så bra som den borde ha varit. Å andra sidan kan inte alla dagar vara bra. Får skylla på att det är just måndag och början av december. Tack vare att både kropp och knopp spökat för mig under dagen blev det till att stanna hemma. Kroppen förmådde inte att låta mig gå upp för fem öre. Fick kämpa för fem pers att kunna ta mig till telefon bara för att höra av mig till jobbet.
Är bara glad över att det mesta har släppt och jag är tacksam för att vetekudden finns. Den har varit min räddare under dagen. Har även försökt att ta en kortare promenad under eftermiddagen bara för att få försöka att mjuka upp kroppen.
 
Imorgon blir det till att åka och jobba. Dessutom så är det sista gången med dramakursen den här terminen. Lite synd för det har varit riktigt roligt samtidigt som det är skönt då jag har varit trött varje gång jag kommit hem på kvällen. Dessutom så blir det till att sitta i receptionen under förmiddagen och göra lite nytta där. Får bara hoppas att någon kan hoppa in i mit ställe då jag tillsammans med M har fikat uppe hos oss den här veckan. Får flörta ordentligt med någon. Frågan är bara vem. Men det löser sig antar jag, det brukar det göra oftast.
 
Snart är det jul och jag känner fortfarande en osäkerhet när det gäller julklappsinköpen. Men börjar bli mer och mer säker på vad jag ska köpa till folk. Men i år har det varit riktigt svårt och är fortfarande. Ska börja i veckan för att se om jag hittar det jag söker.
Nu sitter jag i soffan och bara är med mina funderingar. Dessutom har kanal 7 på dumburken slagits på för att se Det okända. Vad vore veckan utan detta program? Tråkigt och händelselöst om jag får säga det själv. Dessutom är det Terry Evans som är veckans medium en av programmets bästa medium om jag får säga det själv.
Publicerat: 2013-12-02 @ 21:22:18


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!