Julafton

Nu börjar julaftonsdagen gå mot sitt slut och jag är trött i huvudet. Inte för att det har varit så mycket att göra, men jag har ändå lyckats fylla huvudet med tankar och bestyr. Dagen har varit riktigt bra och nu har jag fötterna på sofflocket och ska inte göra så mycket mer av dagen. Det som är kvar av dagen vill säga. Ska snart fradga kudde för jag lär nog somna lika fort som jag lägger huvudet på kudden ska du se.

Var hemma hos syster och hennes familj och firade julen, vilket var underbart. Tydligen har jag varit snäll i år och det är både förunderligt och roligt. Jag tackar för de julklappar jag har fått (igen) och jag har faktiskt vunnit 90 kr på en av trissen jag fick i julklapp. Men det bästa var ändå se barnen öppna sina julklappar och se hur de sken upp. Det var nog den bästa julklappen tror jag om jag ska vara ärlig. Det värmer mitt gamla hjärta. De är verkligen mina gull, min groda och min räka. Men det får jag inte längre säga till dem. Konstigt, vad kan det bero på? Kan det bero på att de är så pass stora nu att det är lite pinsamt?

Igår var det en himla massa mer bestyr och julklappsinslagning av de julklappar som jag glömt att slå in. På eftermiddagen igår knatade jag hem till far och Kerstin för att ha mini jul där med dem, faster och syster med hennes man. Så fort jag kom dit blev jag satt i arbete. Fick slå in deras julklappar och annat skojs. Men oj vad trött jag var igår då jag inte sov något direkt natten till igår. Fick lägga mig en stund på kvällen då vi spelade bingolotto uppesittarkvällen och allt. Men fick ge mig någon halvtimme inna det var slut för jag orkade verkligen inte mer.

Jag säger nu god natt och önskar alla läsare en riktigt god jul!

 

 
Publicerat: 2013-12-24 @ 22:25:53


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!