Trädgårdsföreningen och sengångare

Bortsätt från att jag har smält bort under dagen har dagen faktiskt varit riktigt bra. Har egentligen inte gjort så mycket under dagen då värmen gjort mig mer slö än en sengångare. Med värmen till trots har det hänt en hel del och det känns nu riktigt bra att vara tillbaka till vardagen igen. Mr PA och M har haft mycket roligt med min bekostnad och jämfört mig mellan åt med en röd tomat. Konstigt det där men det bjuder jag på. Samtalen har varit många och kan jag säga väldigt olika varandra. Mycket prat om åska och oväder, världsliga citat och saker vi kan tänka oss göra under hösten.
 
Har hunnit med att tänka ut en del julklappar även om det är ett tag kvar till jul. Men det gäller att vara förberedd på saker och ting. En tur till trädgårdsföreningen hann göras även om det inte blev speciellt länge då himlen plötsligt öppnade sig. Det var mer under eftermiddagen jag fick saker gjorda och det är egentligen underligt att det kan vara så. Men ska väl inte klaga, men som typisk svensk jag är så är det oundvikligt att klaga på vädret. Det sitter i generna.
 
Har suttit hemma nu ett tag och försökt att återhämda mig efter värmen. Snart dags att fixa till lunchen och sedan ta en kall dusch. Innan det blir kväller har jag en del saker att göra. Enligt vissa är jag tydligen både tandfen och John Blund på en och samma gång. Vet inte hur det gick till men så är det iaf. Vi disskuterade även hur vi söker jobb osv och Mr P tyckte att vi skulle söka jobben som läkare och kirurger då vi kan sy både med symaskin och för hand och sticka med både en och två stickor. Osv osv...
Publicerat: 2013-08-06 @ 18:45:56


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!