Näbbgädda

Underbara dag, blåsiga dag, soliga dag. Känner mig urblåst och på bra humör. Dagen kanske inte började så bra då jag var tvungen att springa genom hela lägenheten för att leta efter nycklarna. Fick för mig att jag inte hade hängt upp dem i nyckelskåpet när jag kom hem igår. Men efter mycket om och men hittade jag dem givetvis i nyckelskåpet. Bravo Milliz, snacka om att vara morgonvimsig.

För övrigt? Har suttit och sytt på mina kuber/tärningar. Dessutom har jag varit kärringen mot strömmen hela dagen och "mopsat" upp mig. När jag satt och sydde i godan ro och inte ids att byta ut den gröna sytråden mot en vit sytråd och vops kommer Mr A och säger åt mig att byta sytråden. Men envis och kärringen mot strömmen som jag är så satt jag och fortsatte att sy med den gröna tråden. Alla hade hur roligt som helst åt det. Dessutom gick Mr A runt och sa "nej" hela tiden när de andra frågade honom om något. Helt plötsligt säger MA om någon av oss andra kunde få honom att säga "ja" så skulle den personen få fem kronor. Jag som inte är den som är den utan den som alltid gör motsatsen frågar då Mr A om jag ska byta min gröna sytråd till en vit och vips så svarar han "ja". Både MA och Mr A blev helt paffa. Sådan är jag och det bjuder jag på.

Under eftermiddagen bjöds det på glada skratt och klimakteriefall. MA påstod att jag var en näbbgädda som ständigt mopsar upp sig. Mr P fick för sig att det var mitt fel att han ständigt fick estatiska stötar i allt han tog i. Givmild som jag är talade om att det inte alls var mitt fel att jag var oskyldig och lika helig som lammet Laila som E sysslar med.

Sitter hemma nu och funderar på livets stora gåtor. Har även hittat mig en ny vårjacka och det var inte igår. Har behövt en ny vår jacka i flera år nu. Nu är det fixat och jag känner riktigt nöjd.
Publicerat: 2013-04-17 @ 18:42:26


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!