I hopp om att få hoppa ut genom fönstret

Hmmmm...hur ska man säga det här då? Dagen har varit underhållande, lärofylld och förvirring. Totalt sätt kan man säga att dagen har varit....ja något. Har kanske inte fått något grepp om dagen ännu. Men tydligen så ska man hålla sig undan för taggtråden. Jag ska inte äta det till fruckost eller till lunch. Orsaken? Jag är lite för katig, kaxig och som MA sa "rackarunge med galenskaper". Tyvärr av någon anledning vill de inte tro på mig när jag talar om att jag är lugnet själv och ett helgon.

Förmiddagen var en aning förvirrad då det hände saker runtomkring hela tiden och krävde hjälp hit och dit. Några av damerna är i fullfärd med att sy sig kjolar, byxor, blusar. De har nu fått lära sig mönsterkonstruktion. L och K passade på att busa lite med Mr A som sprang mellan damerna som sydde för fullt. Jag frågade lite oskyldigt om de inte lyssnade på honom och om jag skulle nypa dem i öronen. Jag fick svaret jag och som de flesta vet så gör jag oftast saker som detta när det är i form av rackartyg. L och K blev både chockade och förvirrade. Alla brast ut i skratt och undrade vart den rätta jag tagit vägen.

Under eftermiddagen var det lite lugnare, men rackartygen fortsatte dock under eftermiddagen. Imorgon ska de kontrollera så att jag inte har ätit taggtråd till fruckost. Kommit en bit på min påse som jag håller på. Alla bara skakar på huvudet när de ser den och ser alla trådändar och hur mycket det är att fästa. Men men....just nu är det ett ormbo.
Vid ett tillfälle var vi tvungna att öppna föstret för att det var så varmt. När MA öppnade fönstret var Mr P mycket noga med att påpeka att sätta på det barnsäkra gallret så att jag inte skulle kunna ta mig ut genom fönstret. Jag får inte hoppa ut genom fönstret för dem och de försöker hålla mig borta. Dessutom så har man fått ett nytt namn då de flesta tyckte att det var jobbigt då vi är två som heter Camilla och har liknande efternamn. Så jag har då fått namnet "Blomman". Det roliga är att min farbror kallades för blomman och min farfars bror kallades också för blomman.

Nu? Ta det lugnt och lägga upp fötterna. Varit en lång dag!
Publicerat: 2013-04-10 @ 19:21:19


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!