Från Näbbgädda till Näbbgäddsmed

Sitter nu trött och en aning vimsig i soffan och bara pustar ut. Det har varit en intensiv dag med olika händelser i olika miljöer. Till trotts att det regnade imorse avslutades dagen med riktig blåst, mörka moln och solsken. Inte mycket mer att begära i den enkelhet som bjuds på idag. Jag är inte den som begär mycket i livet bara det bjuds på ett gott skratt och trevligt sällskap när lusten faller mig in.

Hur som haver så var förmiddagen stillsam och händelserik. Började att sticka ett nytt lapptäcke så fort jag kom till jobbet idag. Efter fikat blev det till att spela lite ihop med gänget och fasorna. Lite rabalder blev det och vad mer kan man begära när så olika individer samlas för en nobel sak. Det blev en hel del skratt då jag jag fick hysteriska psykbryt för att jag inte förstod och fattade chargongen med allt detta språk med musiktermer som jag inte alls kan. Missförstå mig rätt nu, mina hysteriska psykbryt var inte i den bemärkelse som ordet vill tyda. Det var mer i stil med hysteriska skrattanfall och små missupfattningar blandat med noll koll på saker.

Efter lunch blev det kanske lite lugnare även om skrattet fanns till hands. Även idag fick jag höra att jag var en uppnosig näbbgädda. Det har nu blivit till en vana av damerna så att det blivit ett av alla mina nya smeknamn. Straxt innan vi skulle gå och jag höll på att stänga fönstrena börjar dessa fönster anfalla mig och skrämmer min lättskrämda själ. Mr P tyckte givetvis det var roligt och döpte om mig till Näbbgäddsmes istället för fiskmås eller vilken fågel han nu tänkte på. Mr A tyckte det var lika roligt när MA och jag smågnabbades med varandra. Stackarn fick inte sitta stilla mer än en minut. Allitd var det något han skulle hjälpa till med.

Nu när kvällen är kommen händer det inte mycket, är faktiskt riktigt glad över att kvällen är kommen. Har slagit in presenterna till lillskrutta. Efter jobbet imorgon blir det till att åka och fira henne. Lillskrutta är inte längre lillskrutta. Nu ska jag fortsätta att skriva och titta på hus på landet. Ibland kan det faktiskt vara riktigt roligt och spännande att titta på programmet.
Publicerat: 2013-04-18 @ 19:18:10


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!