Absoluta favoriten

En av mina absoluta favorit sånger bjuder jag den svenska texten på. Får se om det är någon som kan klura ut vilken låte det är.
 
 
Nån sa kärlek är en flykting
för vacker för att dö
Nån sa kärlek är ett rakblad
som glimmar i en själ
Nån sa kärlek är en galge
där blinda står i kö
Jag sa kärlek är en blomma
och du är blommans frö

Kärlek är en trasig fjäril
som dom döpts till anarki
Kärlek är en mjuk befruktning
i skuggan av ett skri
Som en man säljer längtan
för att orka härda ut
Kärlek är sällsam saga
utan början, och utan slut

När din kropp är rädd och frusen
och ditt rum är tomt och kallt
Och du tror att ingen kärlek
finns för den som saknar allt
Kom ihåg att mitt i vintern,
djupt begravd av iskall snö
Gror ett frö av enkelt ursprungen
som till våren blir en ros.
Publicerat: 2013-04-13 @ 09:00:00


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!