Bonnlurk på besök bland sot och rök där det behövs sotas

Dagen har varit ruggig och relativt intressant idag. Kan inte förklara varför det har varit så under dagen. Det har bara varit så och alla har känt sig efter vädret som inte visat sin bästa sida. Har fått höra under dagen att jag måste sota min skorsten då det luktar bränt när jag tänker. Varför det blev så och varför de sa så vet jag inte. Men roligt hade vi iaf när det sades. Under förmiddagen hade vi brandövning och när jag föreslog att jag ville testa fönstervägen för att se om det fungerar så gick inte Mr P med på mitt förslag. Konstigt det där. Jag fick helt enkelt nöja mig med att ta den vanliga vägen som alla andra. De har haft roligt åt mig när mina jag och jag har varierat och att jag upptäkte att jag har ett nytt jag nämligen bonnlurken. Ha ha roligt, man har ju inte roligare än vad man gör sig brukar man ju säga.
 
Har hunnit med en hel del under dagen. Blev klar med mitt förkläde och givetvis glömde jag kvar kameran hemma så jag kunde inte fota det. Får ta med mig kameran imorgon och göra det då istället. Har även kommit en bit på mitt ringsmycke halsband, det är pilligt och tar sin tid. Men det får det ta då jag inte vill stressa fram något. Har även hunnit göra ett annat halsband med pärlor och glasstenar. Så får jag inte glömma att jag även hunnit med att sticka en del på den tröja jag stickar på just nu. Har även aggerat lärare åt Mr P när han sitter och stickar på sin can can sjal. Alltid roligt att hjälpa till så där även om jag inte är någon expert på det.
Imorgon blir det till att fortsätta på stickandet samt att göra lite med ringsmycken. Ska även baka lite till fredagsfikat vi själva ska ha så det ska bli intressant. Men vet inte riktigt vad jag ska baka ännu. Har dock pratat om att antingen baka en sockerkaka eller muffins. Får rota lite i mitt arkiv.
 
Kungslänk i ringsmycken. Det är inte den jag håller på med
men det ska bli något som ska likna den här.
Publicerat: 2012-09-26 @ 17:55:25


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!