Med mossa kan allt ordna sig

 Dagen har varit kort och intensiv med blandade känslor och oerhört mycket skratt. Den började dock inte så bra då jag försov mig och fick stressa mig in till Medborgarskolan. När jag väl var där gick allt oerhört fort och stillsamt på en och samma gång. Planerade en inköpslista för morgondagens bakning. Det blir lite "Lata irländare" och "choklad specialare". Vad mer kan de begära av mig egentligen? Men om de vill ha fredagsmys så kommer de få det också. Men mestadels beror det på att vi ska tacka av vår ena tupp som ska börja på Glädjekällan. Hur som helst så har jag fått uppgiften att baka åt de små hönorna. Några av de andra har erbjudit sig att hjälpa till och baka om det är så att jag behöver hjälp. Funderar på att sätta några av dem på att skala äpplen och dela dem samt lägga ner dem i kanel och socker.
Efter mycket möda och stort besvär satt jag och stickade på torgvantar. Efter lunch blev det en tur ut till Rydskogen för att plocka mossa till måndag då vi ska göra mosskransar och annat spännande. För vissa kanske det inte verkar något vidare eller spännande. Men jag tycker det ska bli roligt och ser faktiskt fram emot det hela. Det händer sällan något spännande i mitt liv så jag får ta vara på det lilla som faktiskt händer.
Hur som helst måste det sett ganska roligt ut när Madam M, Mr P och jag själv gick runt där och kollade efter den bästa mossan. Plus att det såg nog roligt ut när vi gick från bilen in till skogen med säckar och en stor spade. Det var några som gav oss blickarna. Men det gjorde oss inget då vi var ute på uppdrag.
Har även hunnit med att vara hemma hos far och ätit middag och lånat skrivaren för att kopiera lite papper. Efter allt så känner jag mig tröttare än vanligt och det är skönt att veckan faktiskt snart är slut. Dessutom går vi bara till 12.00 på fredag och det är verkligen ett plus i kanten på den här veckan.
 
 
Publicerat: 2012-10-31 @ 18:30:20


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!