Papegojan

I alla högsta grad känner jag mig som en papegoja med förstora vingar eller ska jag säga vingklippta vingar? Dagen har varit mer eller mindre seg och stort sett alla av oss på fasen var smått deprimerande av olika dess slag. Men man ska väl inte klaga antar jag, det finns tyvärr dem som har det värre än vad en an har. Samtalen har varit många och olika med några få skratt. Om det var igår eller i förra veckan kommer jag inte ihåg så var det tydligen 50 grader varmt i Sarajevo. Tydligen var det någon form av värmerekord och tja...inte så roligt. I vintras eller vintern innan hade de sin första snö där borta och i vanliga fall brukar de inte ha snö på vintern. Klimatförändringar i högsta grad eller? Fick höra det idag av A när hon kom förbi oss för att se vilka som hade varit med alla gånger under broderi dagarna vi haft. Idag var det sista gången när det gäller broderi och jag kan säga att jag hurrade och jublade inom mig. Tyckte inte alls om broderi även om det blir vackert när folk sitter med det. Har tyvärr inte tålamod för sådant och otålig till max, det ska gå fort och inte ska det vara så pillrigt heller. Aldrig kan man vara nöjd tydligen. *skratt*

Sitter hemma hos syster och är hus och husdjursvakt medan de (familjen) är på semester. Får hoppas att de har det trevligt och att de får tur med vädret. Men man ska aldrig säga aldrig då man aldrig vet hur vädret ska vara. Har funderat på varför vi svenskar är så fixerade vid vädret. Det är ett av det största samtalsämnen vi svenskar har när vi träffas. Hur kan det komma sig?
Publicerat: 2012-06-26 @ 19:22:46


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!