Besök i Härnösand

Okay det är lördag idag då. Kom hem till Anna och Marcus igår efter en lång resa. Resan igår började bra måste jag få erkänna. Men när jag kom upp till Stockholm började det med att jag gick till fel spår och fick skena lite hit och dit innan jag kom fram till rätt spår. Centralen uppe i Stockholm är betydligt större och mer komplicerad än vad Centralen i Linköping är. Ja jag vet att det är en storstad och att det krävs att huvudstaden har en större och mer förvirrande central. Hur som haver så gick det bra sedan fram till Gävle då började det bara gå utför. Förs hade tåget problem med ac:n och efter att de hade meddelat detta så började tåget få signalfel som orsakades av att blixten hade slagit ner någonstans. När vi var vid Hudiksvall var tåget 30 minuter försenat och jag förstod direkt att jag skulle missa min anslutningsbuss. Men det kom sedan en ersättningsbuss för oss som skulle åt Härnösand, Ö-vik, Umeå och fler ställen. Men det var inte roligt att det skulle bli så, men vad kan man räkna med då det var fredagen den 13:de igår. Är bara glad över att det inte blev värre än vad det var.
Som sagt så sitter jag nu hemma hos Anna och Marcus och har precis ätit frukost. Vad som kommer att ske under dagen har jag ingen aning om för tillfället. Vi har inte direkt bestämt oss för vad vi ska göra idag. Det återstår att se. Vädert är hyfsat och solen försöker att titta fram bland de mörka molnen. Kära syster jagar mina fötter med dammsugaren medan jag sitter här. Lite småkul om jag säger så.
Under veckan som går så ska jag försöka att lägga upp bilder här för att berika läsandets gång. Men det beror helt och hållet på om jag kommer ihåg det eller inte. Men det är en minnesfråga eller sakfråga.
Publicerat: 2012-07-14 @ 10:16:01


2 kommentarer
Postat av: Anna

Näe, det är aldrig kul när det strular. Dumma tåg!

2012-07-14 - 10:32:41 | URL: http://imaginerium.blogg.se
Postat av: Tessa

Urs då, aldrig roligt när det strular. Får hoppas att ni får det trevligt.

2012-07-14 - 19:44:10 | URL: http://tessameddetmesta.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!