Dagens lista

Då har man gjort lite nytta idag som alla andra dagar kanske. Vad kan jag ha gjort idag kan tänkas?

Har gått och hämtat ut två filmer jag beställt
Handlat hem mat och nödvändigheter
Städat badrum och kök samt diskat
Börjat plocka ner alla juldekorationer

Är faktiskt ganska nöjd med mig själv även om jag velat och önskat att jag gjort mer. Men idag har jag inte riktigt haft ork. Har inte kunnat släppa känslan jag fick och fortfarande har efter att jag vaknade och drömt något så konstigt. Vill så gärna komma ihåg och kunna analysera det och kolla i mina drömmböcker. Men men det kanske är bra att jag inte minns drömmen. Men jag tycker inte om känslan jag har.

Tänkte att jag kanske ska ha en liten dikt följetong eller något. Lite av dagens dikt kanske för att börja med någon form av tema. Så här kommer en dikt som jag skrev inte allt för länge sedan. (borde börja skriva lite mer då jag har lagt det åt sidan ett tag)

                                  
                                                                  ***

Se mig för den jag är
rör mig som den knippe guld du alltid velat ha
Det kommer komma en dag då synen inte hjälper
eller känseln låter dig få smeka det allra vackraste
Lyssna till mitt hjärta och jag finner vägen
följ fotspåren och vinden skänker en styrka
Se mig för den jag alltid velat vara
för just nu syns jag inte
osynlig och bräcklig som få
Rädda mig för jag drunknar i mina egna tårar
Se mig för den jag är och du får tusenfallt.

Publicerat: 2012-01-06 @ 17:31:05


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!