Handalfabetet

alfabetet på teckenspråk



Har suttit och jobbat med mitt projekt och med tanke på bilden så är det kanske inte så svårt att lista ut vad jag har skrivit om. Men det är för att det är ett ämne som intresserar mig och får mig att vilja veta mer. Det är en del av det svenska arvet som man inte alltid tänker på. Önskar ibland att teckenspråk ingår i läroplanen och att alla får lära sig det någon gång under skoltiden. För vi har alltid någon under vår skolgång/arbetsliv någon som är beroende av just teckenspråk. Behöver inte vara just döv utan hörselskada av något slag.
Det är som sagt intressant måste jag säga, lite synd bara att jag inte håller mitt teckenspråkskunnande i form, har märkt att mycket har försvunnit. Det är ju för att jag inte använder det dagligen.

Hur som haver så sitter jag har och dagen är slut för den här gången. Vet inte riktigt vad jag ska göra nu. Med andra ord, en liten Milliz är mycket rastlös och är i behov att göra något. Men vad?
Viktoria och Daniel har nu tydligen bestämt vad deras lilla tös ska heta. Kan inte direkt säga att jag gillar namnvalet, men som sagt det är upp till dem. Men snälla varför just Estelle? Kunde de inte hitta något annat mer passande? Ja ja vi lever i en fri värld som har blivit allt för konstigt och mordern.

På återseende!
Publicerat: 2012-02-24 @ 14:15:25


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!