Dem säger

Dem säger att jag aldrig har älskat
att jag aldrig förstått mig på kärlek.
Hur kan det komma sig att de vet mer än mig?
Dem säger att jag är rädd för att binda mig,
att låta mig bli sårad om det skulle gå fel.
Men hur kan det vara så?
När jag låtit mig bli sårad så många gånger.
Dem säger att allt jag säger är lögn,
för jag vet inte hur det känns att älska.
Dem säger att jag är känslokall och rädd
över det som ingen kan svara på.
Snälla säg mig hur det kommer sig?
Jag vill så gärna veta svaren på mina frågor.
För jag vet hur det är
att älska någon,
att bli sårad och lämnad ensam kvar,
att bli misstrod och bortglömd,
visst är jag även rädd för vem är inte det?

Publicerat: 2012-02-06 @ 19:50:33


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!