Julaftonskvällen

Sitter proppmätt i soffan och bara jäser mer eller mindre. Har varit hemma någon timme nu efter att ha tillbringat julafton hemma hos mor och styvfar. Vi var även över ett par timmar hos mormor. Hon skötte sig väl även om det berodde mest på att hon inte mådde så bra. Den gamla tanten börjar sega av lite och hon var däven. Lite mer däven än vad hon brukar vara.
Ja ja...nu är jag hemma i min tysta vrå och låter mig själv sjunka in i en form av daval. Det är faktiskt mycket trevligt att vara i denna dvala dagar som denna när man har varit i farten, ätit så att det sprutar ut ur öronen. Ja ni vet nog vad jag menar.

Imorgon blir det att gå hem till far igen som sagt och äta vanlig mat, umgås och fira lite jul med syster och barnen. Ser fram emot det och jag hoppas att barnen gillar julklapparna de får. Men det brukar de ju göra så jag behöver nog inte oroa mig.
Nej nu ska jag sjunka in i pyamasen och antagligen krypa ner i sängen då jag är tröttare än tröttast.
Publicerat: 2012-12-24 @ 21:20:58


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!