God Jul

Gott folk god jul på er alla. Sitter och försöker varva ner innan jag ska åka hem till mor och styvfar för att fira jul med dem och syster yster. Det var några år sedan sist jag var hos dem julafton. Två eller tre siso där skulle jag tro. Igår var jag hos far och styvmor och firade jul och spelade bingolotto. Vann en ny bingolott, vad förvånad jag blir eller inte alls. Ja ja...men det var skönt att få komma hem igen kan jag lova.

Nej dags att gå vidare och klä på sig. Kan inte sitta i morgonrocken hela dagen. Ska vara hos mor vid elva så det är nog dags att lägga på ett kol. Snart kommer far för att köra mig till mor så slipper jag ta bussen. Skönt! Imorgon ska jag hem till far igen och då kommer syster med barn för att fira jul med dem. Då blir det vanlig hederlig vardagsmat igen. Två dagar med julmat räcker gott o väl åt mig kan jag tala om. Är redan trött på julmaten även om det är gott.

Publicerat: 2012-12-24 @ 09:35:00


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!