Falsksång och julbrunch

 
Torsdag och en underligare dag har det nog inte varit på länge. Och det har varit många underliga dagar. Ilband är det svårt att inse att det är ett galet gäng jag umgås med varje dag samtidigt som det är svårt att inse att jag för en gång skull kan passa in på en missanpassad plats. Som jag säger, det är torsdag och underligt värre.
Det har delats en massa skratt, applåder och småbusiga rackartyg om vartannat. Det är svårt att förklara, det är nästan att man måste vara med. Det är en underbar skara som vet vart de ska trycka för att få fram allt det här och det är utan att man behöver anstränga sig för att vara rolig eller få en oväntad applåd.
 
Idag hade vi vår julbrunch med hemmagjord risgrynsgröt, skink och laxsmörgåsar, glögg, julmust och pepparkakor. Får heller inte glömma julmusik och trevligt sällskap. Men det är inte varje dag man äter en julbrunch i en atelje där det luktar målafärg och terpentin. Men både trevligt och mysigt hade vi det. När vi förberedde allt så stod K, A och jag själv och sjöng olika julsånger för fulla muggar och vaktmästare TB måste ha trott att vi nallat lite väl mycket från flaskan. Han frågade oss om det inte var dags att lägga undan flaskan. Ha ha!!! Om det var så väl och det lät kanske inte så vacker alla gånger. Men vi är ett gäng som sjunger hellre än bra.
Det var en stund när vi sjöng som Mr P kom in och tittade på oss som om vi har släpat katten bakofram. När han inte gjorde det så försökte han att sjunga med så gott han kunde. Vi måste ha varit en rolig liten skara där vi stod vid spisen och sjöng samtidigt som vi värmde upp gröten.
 
Läste även upp min lilla berättelse och alla var duktiga nog att gissa rätt på vem det var historien handlade om. Alla satt tysta och lyssnade som små femåringar som väntar på att jultomten ska komma. Vi gav även Mr P och A varsin julblomma. Eller rättare sagt, Mr P fick en orkidée (brudslöja) och A fick två julstjärnor. Båda blev mycket glada och vilka kramar jag fick när jag lämnade fram blommorna. MA hojtade högt när jag fick en kram av Mr P och alla hejade på. Kändes lite galet och givetvis var jag tvungen att komma in i mitt så kallade "klimakterie" som mina kära kollegor döpt om det till.
 
Under eftermiddagen hände det inte så mycket, satt mest och pratade strunt, plockade undan efter brunchen och diskade. Vi alla gick hem lite tidigare som tack för en trevlig julbrunch och det var ingen som tackade nej till. Nu återstår det bara en dag till sedan är det lite julledighet som gäller.
 
Publicerat: 2012-12-20 @ 17:31:38


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!