Domino effekten

Dagen har varit underlig och oerhört roande på en och samma gång. Vaknade och ville inte alls gå upp och åka iväg till jobbet. Vet inte hur många gånger jag tryckte på snooze knappen. Men det var det värt tycker jag då jag kom iväg mycket piggare. Inte för att jag var pigg, men piggare iaf.
När jag väl kom på bussen var den smockfull och vi var som packade sillar. När vi väl (efter mycket om och men) var nästintill framme vid trädgårdstorget satte domino effekten igång. Det började med att en kvinna halkade på golvet och föll omkull, efter det var det som om någon hade dragit i snöret för varje person som klev på efter den här kvinnan föll omkull och alla låg i en ända hög. Visserligen var det obehagligt och läskigt men samtidigt var det hysteriskt roligt. Det såg roligt ut samtidigt som man for upp för att hjälpa dem upp.
När jag väl kom fram kändes det som om tiden stannade till och jag vet inte vad som gjordes eller inte gjordes. Satt ett bra tag och försökte foga på min mossaikram jag håller på med. Mycket pill och mycket spill. Efter mycket om och men blev framkanten klar och jag vet inte vad jag ska tycka eller tänka ännu om det. Syster kom förbi en sväng och det blev nyfikna blickar. Syster fick även berätta historien om hur vilken badkruka jag är. Det blev en del skratt. Mr P verkade genast bli pigg och allert när vi kom förbi. Hmmm....:-) Efteråt fick jag sitta och förklara historien igen och besvara en massa frågor. Ha ha! Konstigt eller inte alls.
Eftermiddagen for fram och tog slut. Vet i tusan vad jag gjorde under eftermiddagen, tydligen något enligt damerna.
Nu har en fixar gubbe kommit för att byta några kranar och slangar...intressant och jag vet inte vad jag tycker. De skulle ha kommit vid fem från början men får väl vara glad att han komm överhuvudtaget. Huga huga...han bara komma en och påbörja arbetet så kommer två till och fixar till allt. De kollade även över dasset och jag ska tydligen få en ny toalett då min inte höll måttet. Ha ha då är Willhem effektiva och snabba med gott om personal när man har tre herrar i en litet lägenhet. Så om ett par veckor kommer den nya toaletten så det återstår att se helt enkelt.
Publicerat: 2012-12-04 @ 17:39:00


1 kommentarer
Postat av: Sofie Hedquist

Snooze-knappen är bästa uppfinningen under mörka morgnar! Förhoppningsvis finns det lite snö som lyser upp :)

Svar: Absolut den är det och den är underskattad. Visserligen lyser det upp med snön, men inte lika roligt att knata ut i snöstorm. :-)
Milliz

2012-12-04 - 20:44:01 | URL: http://sofiehedquist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!