Hädelserika saker händer i mellan åt

 
En dag där inte mycket har hänt samtidigt som det ständigt hänt saker. Vi var inte många idag, men det gjorde inte mig så mycket då det var tyst och lugnt och inte så mycket kackel. Men nästa vecka kommer de flesta tillbaka efter semestern och då blir det mer kackel och mer skavsår i öronen.
Imorse när jag skulle gå till bussen, var jag väl förberedd och tagit på mig regnjacka och gummistövlar. Tyvärr visade det sig att det inte skulle bli något regn, istället blev det strålande sol och kvalmiga vindar. Inte för att jag klagar. Det var inte så roligt att knata runt i gummistövlar när alla andra hade sandaler eller sommar skor.
 
Min arma sjal jag påbörjade i tisdags blev äntligen klar idag och imorgon påbörjar jag nästa i en annan färg och ett annat nätmönster. Det sägs vara mer klurigt att sticka, men jag ska nog kunna klura ut det och jag ska inte ge mig i första taget. Det tog sin tid innan man fick in teckniken så var det inte så farligt. Visst det är fortfarande väldigt pilligt, men otroligt roligt. Ska fortsätta att sticka med detta garn och vidga mina vyer.
Senare i höst ska jag visst ha en föreläsning om teckenspråk för de andra damerna, men det återstår om de är intresserade av det eller inte. Som tur är så får jag tid att förbereda mig och ta fram det jag tycker är viktigaste. Ha ha, jag föreläsa? Hur ska det gå? Börjar bli nervös trotts att det inte är bestämt osv.
Publicerat: 2012-08-09 @ 17:46:05


1 kommentarer
Postat av: Alexandra - Pysselmaniker

Vad fin den blev! Just den färgen har jag inte testat än. Hmm. Borde låta bli... Tror jag hitills stickat i 5 olika färger av märket cancan och även varit inne på de andra "nätgarnen". Så visst är det svårt att sluta när man väl kommer igång :D

Svar: Tack, ja jag tycker att den blev fin jag också. Jag måste medge att det var oerhört roligt och som du säger svårt att sluta. Har ett par kassar fulla som jag ska sticka.
Milliz

2012-08-16 - 21:56:23 | URL: http://pysselmani.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!