Fläsklägg och midjemått

Dagen har varit mer än underlig och väldigt givande. Om man inte räknar med mitt läkarbesök vill säga. Att gå till läkaren är aldrig roligt, men ibland är det nödvändigt om man vill ta hand om sig själv. Nu ska jag inte tillbaka till läkaren om det inte händer någon större förändring inom mig.
Hur som helst har dagen varit underhållande. Vi har diskuterat och dividerat om diverse saker vilket har varit roligt. Tydligen är jag onekligen en hemlig missanpassad och missförstodd komiker. Vi har diskuterat vad min kära mor sa om P i lördags, att han var en svärmors dröm. Damerna tyckte att det var oerhört roligt och de hade delade meningar angående det. P tyckte även att jag hade en talang att föra en underton om vad vi kvinnor gör och inte gör. Men jag förstod nog inte riktigt vad han menade med det. Förstår inte riktigt nu heller om jag ska vara ärlig.
Under eftermiddagen kom vi in på klädstorlekar och den stora variationen på storlekar beroende på vilket sorts plagg det är och vad det är för modell. En av damerna är smal som en sticka, medan en av de andra har lite mer hull på benen och ville kolla skillnaden. Jag vet det verkar vara lite udda, men vi kommer på olika och udda saker som vi vill testa på. När en av damerna skulle mäta sitt midjemått säger hon "Mit midjemått är xxx, nu ska vi se vad mitt fläsklägg har för mått." Det är en klassiker och vi lär använda det varje gång vi ska mäta och måtta saker. Vad kan jag säga? Vi har extremt roligt om dagarna och det är svårt att trå att dessa damer kan ha den humor som de har med tanke på deras ålder. Vi är en varierande ålders grupp med mycket gemensamt helt enkelt. Om ett par veckor kommer vi få en ny tupp till hönsgården, en av de nya deltagarna är en man och vi ser fram emot att vi får in annat perspektiv. Får väl kanske medge att det kanske kan vara roligt för P att ha en till tupp i hönsgården.
Publicerat: 2012-08-28 @ 17:32:02


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!