Sitter och tänker

Sitter och tänker efter vad jag har glömt att packa ner. Det är säkerligen något som jag har glömt. Men jag kan inte komma på något alls just nu. Risken är att jag kommer på det när jag sitter i bilen och kommit halvvägs ner till Skåne. Det är så typiskt mig måste jag säga. Inte lätt när man börjar bli senil på gamla dar.

Har yrt runt i lägenheten och försökt få mig att komma på andra tankar än vad jag har lindat in mig i. Det är inte lätt och så fort jag tänker på något ljust knuffas jag tillbaka till det mörkare stadiet och det gör mig gråtfärdig till tusen. Vill sitta i det mörka hörnet och glömmas bort. Kroppen känns matt och eftersatt samtidigt som jag känner att det är på väg mot det lätta och ljusa.

Nej, om jag ska fortsätta med det jag höll på med så att jag blir färdig innan syster kommer för att hämta mig. Ska bli skönt att få komma bort ett tag. Jag behöver det och jag ser fram emot att få träffa syster med familj. Det var ju ett tag sedan jag träffade dem.
Publicerat: 2012-04-27 @ 13:26:06


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!