Långfredag

Vaknade vid tio tiden och undrade vart jag var någonstans och varför klockan inte hade ringt. Första tanken var att jag hade försovit mig ordentligt och fick brått upp. Men sedan kom jag på mig själv att jag faktiskt var/är ledig idag. Då kunde jag andas normalt och slappna av igen. Låg och slummrade en stund innan jag gick upp för att göra lite nytta. Sov skapligt idag, men jag vaknade stup i kvarten och bara grät. Jobbigt och jag vill inte ha det så mer.
Gammelmormor kom till mig i drömmen, som tur var så sa hon inte sin vanliga fras men jag är ändå orolig att något har hänt. Oftast när hon kommer till mig i mina drömmar eller innan jag hinner somna så är det någon som dör. Jag är rädd för att något har hänt men jag vet inte med vem eller hur. Visst det behöver inte vara något, men det brukar ju alltid vara något som händer/hänt när hon kommer till mig när jag ska sova eller sover.

Ska snart bege mig hem till mor för att äta lite påskmat och umgås med henne och Anton. Men om jag ska vara ärlig vill jag bara låsa in mig och inte gå någonstans över huvudtaget. Det blir inte bättre av att det regnar utanför. Det är inte spö regn men det regnar mycket och det gör mig mer nedstämd än vanligt även att jag egentligen gillar regnet.
Publicerat: 2012-04-06 @ 11:31:58


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!