Fredagskväll

Minns inte när denna bild togs.

Börjar visst bli en vana nu märker jag. Att ha möjligheten att ta sig för att skriva när man hinner är inte alltid lätt. Det har varit en hektisk dag på många sätt. Sitter fortfarande hemma hos min syster och svåger, barnen sovar gott i sina sängar. I af A sover gott i sin säng, medan M ligger i soffan och sover gott där. Men hon skulle bara sova i soffan. Punkt slut! En envis ung dam måste jag tala om. Vi har haft en riktigt mysig kväll med julmust chips och ostbågar och kollat på bilar två. Lillfia somnade mitt i filmen kraken. Hon var verkligen trött. Den stora skrutten fick jag påpeka ett par gånger att det var dags för honom att gå till sängs. *skratt* De små liven och de blir bara större och större. Skojade med syrran och sa att de skulle vara hemma till 24.00 och om de kom hem senare skulle de få utegångsförbud. Nu har klockan passerat och jag funderar på att göra slag i det jag sa. Skämt å sido.

Har funderat en hel del på vad jag funderade på igår, om att blogga om något speciellt. Något kulturellt eller något av vikt. En annan tanke är att blogga om recept, men det är relativt många som gör det redan om jag förstått det rätt. Men jag har ännu inte kommit på vad det ska bloggas om utan spånar lite bara. Svårt! Ha månader med olika teman kanske, ett tema för varje månad. Hmmm...det är värt att tänkas på. Just nu är jag för trött för att gå djupare in på det, men kan inte riktigt somna förrän herrskapet kommit hem igen.

Kanske är jag lite av en hönsmamma, men det kan inte hjälpas. Jag är sådan och det är möjligt att jag har fått det efter min egen mor. Får bara hoppas att jag inte blir som min mormor bara. Hujeda mig om jag blir det, då får nog någon slå något hårt i skallen på mig. Missuppfatta mig inte nu, jag tycker om min mormor det gör jag. Men hon är så krävande och energi tömmare. Hon är aldrig nöjd med det jag gör och vad jag ska göra. Allt jag gör blir fel hur mycket jag än anstränger mig.

Nåja ska inte låte mig deppa ihop för det utan fortsätta att ha det goda humöret jag haft hela dagen. Sitter nu med 75:te koppen te tror jag. Kanske är det därför jag inte kan sova tro? Men det har inte varit något problem förut. Nej det måste vara något annat och dessutom så dricker jag koffeinfritt te efter klockan 22.00.
Borde göra något vettigt och kanske kolla om diskmaskinen är färdig så att man kan tömma den och sedan fylla den igen så att det bara är att köra igång den igen imorgon efter frukosten.
Publicerat: 2011-12-17 @ 00:50:18


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!