Piggare

Känner mig piggare nu. Men kroppen värker från topp till tå. Jag fryser och kokar om vartannat. Men jag behöver inte springa till herr Ullrik just nu oaf. Med andra ord så kanske nyponsoppan hjälpte magen. Kanske behöver jag inte skriva det. Men det hjälper mitt sinne om jag ska vara ärlig.
Känner mig lika ihopskrynklad och vält som skylten på bilden. Även lika bortglömt och ensam bland allt årsgånget gräs som följer vindens alla turer under en sen höstdag i en regnig period.

En skylt uppe i Vemdalskalet

Lägger även till en bild på syrran när hon vandrar iväg mot okända mål. Kommer inte ihåg vart jag tog bilden. Men just nu känns det som om min själ gör likadant med mig. Inget ovanligt då själen oftar vandrar iväg utan att tala om det för mig eller varför den gör det. Vad målet är har jag ingen aning om men när den väl kommer tillbaka så känns det som om jag har nya krafter och en energi som heter duga.

Publicerat: 2011-12-30 @ 20:30:08


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!