juldagen

Då är man hemkommen efter att ha tillbringat dagen hos mor. En mycket givande dag och även idag fick jag julklappar. Hur många är det som får julklappar tre dagar i rad? Inte helt fel får jag säga. Och jag är nöjd och glad och mätt efter all mat jag har ätit.


Är mest nöjd med teckenspråkslexikonet jag fick av Anna och mamma. Har velat ha det några år nu men varit för snål för att köpa den själv. Det är inte direkt den billigaste boken i en bokaffär om man säger så. 
Det är över 1000 tecken i och tja vad kan man säga?

                                  


Men jag måste även säga som ett stort Jane Austen fan så har jag fått tillökning i samlingen och snart kommer jag sätta mig i soffan med en kopp te och läsa mig igenom böckerna. Åtminstonne att börja läsa genom dem ska jag kanske säga. Säger bara tack siz! Men favoriten av Janes böcker är ju givet och det är Stolthet och Fördom och filmen med Colin Firth som Mr Darcy. Kan man begära mer än så?


                                 

                                               Fick även en filmversion av Förnuft och känsla. 
                                                    Kan man begära mer än så här tro?


                                     

Givetvis fick jag mer än så, men det känns för tidskrävande då jag är en aning trött och vimsig. Ska fixa mig en kopp te och gå genom mina klappar som ett litet barn. Måste erkänna att jag är som ett barn när jag väl har öppnat alla julklappar och sitter i min ensamhet för att gotta mig. Galet eller bara idiotiskt och larvigt? Kanske men sådan är jag och det är försent att ändra på mig. Jag är för gammal och gamla hundar går inte att träna för att sitta eller gå fot.
Publicerat: 2011-12-25 @ 18:12:35


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!